Är jag Conny?

Sen jag bytte nummer för typ 2 år sen har hänt flera gånger att ett 08-nummer ringer till mej och frågar efter Conny. Det är alltså inte samma nummer, utan alltid olika. Senast hände det idag.

Det leder alltid till att folk blir förvirrade och nervösa, vilket är skitkul.

Några favoriter är:

Samtal 1
Jag: Hej det är Ellen.
08-nummer: Jag söker Conny.
Jag: Jaha? Då har du kommit fel.
08-nummer: Är du säker?

Samtal 2
Jag: Ja det är Ellen.
08-nummer: Jaha, hej. Jag letar efter Conny.
Jag: Näe jag har fått hans gamla nummer..
08-nummer: Vadå, har han gett det till dej? Vad har han för nummer nu då?

Bubblare
Jag: Det är Ellen.
08-nummer: Ja hej. Jag letar efter Sanna. (Sanna??!!!)
Jag: Hahah vaa?! Folk brukar alltid ringa till mej och fråga efter Conny, men Sanna var nått nytt!
08-nummer: Hehe jahaa...? Har du flera olika personligheter eller?
Jag: Ja jag börjar tro det.
08-nummer: ehehe hejdå!

Jag blir mer och mer nyfiken varje gång det händer..


VEM ÄR CONNY?!


Kommentarer
Postat av: Lollo

Haha! När jag jobbade på fritids i Sunne så var det alltid massa olika människor som ringde o sökte rörmokaren Johnny på fritids mobil. Han hade tydligen haft det numret och avslutat det för flera år sedan. En gång var det en tant som ringde skitmånga gånger och ville ha tag på Johnny och blev arg på mig för att jag sa att han har inte det här numret längre. Började typ att skälla ut mig :P



När min mobil gick sönder så bytte jag till min gamla och där låg en del gamla nummer kvar. Så skulle ringa till pappa, gick till kontakter och tryckte på pappas namn och ringde. Blev jäkligt paff när det var en tjej som svarade. Kollade sen numret när jag la på och insåg att det var de gamla som han avslutade för 3 år sedan. ;)

2011-12-01 @ 11:35:54
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Emil

Bubblarn va ju riktigt bra :D

2011-12-01 @ 17:18:02
Postat av: Lollo

Haha, de roligaste är ju att de tror att de har rätt och att man driver med dem.



Haha, ja jag var ju helt säker på att jag ringde pappa och blev väldigt paff när en kvinna svarade. Min första tanke var att han har en affär med nån. ;) haha!

2011-12-01 @ 20:03:12
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: monstermalin

Haha! Dumåste anlita en privatdetektiv o t reda på vem han ääääär!! Gu sô spännande!

2011-12-05 @ 23:08:15
Postat av: ellen

Ja jag måste nog det, veem är duu connyy?!

2011-12-06 @ 08:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0