Hur man skrämmer livet ur studenter

Idag började en ny delkurs.

Vår professor började med att skrämma livet ur oss.

- Ni har väl läst studieplanen? Upp med en hand! Vem har INTE det? Det måste man. Annars fattar ni ingenting,
- Vi ska ha 4 examinationer. 2 PM, en skrivtenta och ett seminarium. Vadå mycket? Förut har det varit 6. Jag har blivit blödig.
- Ingen har någonsin fått ett U i den här kursen.
- Ni kommer behöva läsa i snitt 150 sidor i veckan för att hänga med.
- Den här powerpointen är på 200 bilder.

Osv osv..

Där satt vi på helspänn och förväntade oss ett helvete med strängaste professorn ever.
Och så drar han igång en föreläsning som inte blev tråkig en endaste gång, han var tillochmed rolig.

Jag fortsätter att förundras över universitetet hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Tack, jag har faktiskt ångrat mig lite på grund av erat slappa schema, men nu ger du mig anledning att le lite :P Stackare :( Det fixar ni ändå, ni fixar allt!:D

2010-11-08 @ 22:56:55
URL: http://annlouisewestberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0