För & nackdelar

Nackdelar med att vara (halvt) arbetslös:

1.Man kan inte styra vädret
När väl solen kommer fram och man pressar sej mot marken för att skydda sej mot blåsten ihopp om att få iallafall liiiite färg bestämmer sej solen att, nehejdu! Nu är det dags att gå in igen för jag tänker försvinna bakom molnen resten av dagen.

2. Klara jobbar i augusti
Jag har inte huset för mej själv ens. Jag sitter och försöker lyssna lite på bra musik, men då kommer syster yster och överröstar mej hejdlöst och överlägset med öronbedövande hårdrock. OCH hon städar undan efter sej minimalt lite. Gissa vem som får göra det..

3. Man får göra skitgörat
Idag blev jag tydligen tvungen att vara chaufför åt mamma och pappa, för "jag har ju ändå inget bättre för mej" pfft!

Fördelar:
Man kan åka på spontana vinkvällar hos Ida och fira att man inte behöver gå upp svintidigt, för vi är ju som sagt arbetslösa, yeaah!

Dagens låt:
Sean Kingston - Fire burning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0