Lista lalala vilken lista lalala

Klassisk lista, vad jag sa/tänkte innan barnet kom och hur det blev:

Pannband på flintskallig bebis
Innan avkomma: Så jävulskt onödigt och löjligt
Med avkomma: Har nu köpt 2... Hatar mig själv.

Dela lika på föräldraledigheten
Innan avkomma: Självklart! Bra för jämställdheten, barnet och oss föräldrar. Plättlätt.
Med avkomma: Vill stanna hemma tills Lo är 24... År. 

Bebis ska sova i egen säng
Innan avkomma: En matar klart och lägger tillbaka barnet i sin säng 
Med avkomma: vaknar barnet efter 00.00 sover hon på min arm resten av natten.. Om jag ens lägger över henne efter kvällsnattning... oops! 

Tv/mobilskärm för bebisar 
Innan avkomma: Inte innan 6 månader, minst!
Med avkomma: Räcker med att säga "Babababa baba" och ungen vet att det vankas Babblarna.

To be continued...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0