Google, my friend

Ibland känner jag mej så korkad på jobbet när folk frågar saker som jag inte kan svara på.
Men! När jag väl känner mej smart, ja då tycker vissa kunder att jag är korkad istället.

Som idag:

Kund:
Hej. Jag har en blablakamera, men här står det HDMI.. Vad betyder det?
Jag:
Tjaa.. Det kan ju kanske ha att göra med att den går att koppla in i en TV.
Kund med "men-lilla-gumman-då-röst":
Neeeheeejdu! Det vet jag då verkligen att det inte har att göra med! Helt säkert!
Jag:
Nehej.. Okej.

Här tänkte jag: Ojdå, nu sa jag något riktigt korkat. Bäst jag googlar vad HDMI betyder:

"HDMI är en digital anslutningsteknik som ersätter gamla analoga tekniker (som SCART, RF och Composite Video)."

MOHAHAHAHA! IN YOUR FACE!

Synd bara att han hann gå innan jag googlade..


Kommentarer
Postat av: idis

"för han fick ingen mat, nejnejnej han fick ingen mat för han ska bantaaaaaaaaaaa!"

2010-07-08 @ 09:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0