Vikken osjälviskhet

Konversation mellan mej och fyllo utanför systemet.

Fyllo:
Nämen hej raring!
Ellen:
Hej...
Fyllo:
Du måste ha en huvudbonad när det är så kallt ute.

Sen fortsatte han mala på om att ju äldre man blir desto yngre tjejer kollar man på.
Men det var inte det jag ville få fram.

Jag tänkte mer på hans osjälviskhet.
"Sure, jag har bestämt mej för att supa bort hela mitt liv och leva på bidrag, men den där lilla tjejen där borta har faktiskt ingen mössa, bäst jag påminner henne om att det är kallt ute."
Schysst fyllot, gööörschysst!

Dagens kylskåpspoesi är ihop knåpat av Ida Skoog herself.

Mycket användbar fras i många lägen.

(Pallar inge mer dagens låt innan jul, big christmaspressure!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0