Total förvirring

Mycket förvirrad konversation mellan mej och en kund i affären idag: 

E = Jag
G = Gubben med den urusla hörapparaten

E - Hej! (Ler vänligt)
G - Hej, jag vill framkalla några bilder.
E - Javisst, det går så bra så! (Mycket, mycket trevlig på jobbet!)
G - Okej.
E - När vill du ha bilderna?
G - Erland Henriksson
E - Ehh.. Okej.. (Skriver osäkert, eftersom jag inte vet hur Erland stavas...)
G - HENRIKSSON!
E - jaaaha... okej! Vill du ha enkla bilder eller dubbla?
G - Ja jag är här hela dagen så det går bra.
E -  öhm..? Jamen då säger vi så! Kom på torsdag.

(Moster Ingrid springer ut och håller på att dö av skratt)

Annars gick dagen bra. Jag åkte från Filla imorse runt 9 för att kunna lämna tillbaka mormors bil som jag lånat och sedan cyklade jag iväg till affären. Jobbade hela dagen och slutade vid 6 då jag åkte hem till mamma som inte var arg längre. (Vi bråkade om min matlåda igår, och jag rymde iväg med Filla till sunne för jag stod inte ut)

Ska nog snart glo lite på TV, och visa några bilder från Midsommar :)

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0